Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2011

Ξεκινάμε μια ερευνητική εργασία στην Α' Λυκείου Μολάων, με τίτλο:

Αιολική ενέργεια, χρήση της από τον άνθρωπο. Σύγχρονη χρήση του ανέμου σε ανεμογεννήτριες. Οικονομικά -- περιβαλλοντικά αποτελέσματα.


Οι μαθητές χωρίστηκαν ήδη σε ομάδες με επιμέρους αντικείμενα:

1. Χρήση της αιολικής ενέργειας από τον άνθρωπο. Οικονομικά αποτελέσματα από τις ανεμογεννήτριες για την περιοχή, αλλά και γενικότερα.
2. Γενικά για την έννοια της ενέργειας. Ανεμογεννήτριες. Τρόπος λειτουργίας, πιθανή κατασκευή μοντέλου.
3. Ανεμογεννήτριες και περιβάλλον. Επιπτώσεις και γενικότερο όφελος. Αισθητική των αιολικών πάρκων.

Οι ομάδες είναι:



Δήμα Δέσποινα
Λάμπρου Μιχαέλα
Μπούτσαλη Παρασκευή
Μπούτσαλης Ιωάννης
Ξαστερούλη Χρυσούλα

Ατσιδάκου Αλεξία
Καραγάνη Νικολέτα
Πουλάκη Χρυσάνθη
Τσιριγώτη Μάρθα
Χρήστου Παναγιώτα

Γκιοτσαλίτη Ευγενία
Δρίβας Παναγιώτης
Κεκέρης Αλέξανδρος
Λάγγη Δέσποινα
Λάγγη Κωνσταντίνα

Οι εποπτεύοντες καθηγητές είναι ο Γιώργος Σταθάκης και ο Δημήτρης Τούντας.


Θα προσπαθήσουμε να προβληματιστούμε και να βρούμε απαντήσεις σε ερωτήματα για την ενέργεια, τη χρήση της από την άποψη της φυσικής και της οικονομίας, τις επιπτώσεις και τα οφέλη από αυτό.
Ο προβληματισμός μας θα είναι ελεύθερος και η πορεία της έρευνας θα περιγραφεί και οι πηγές θα αναφερθούν.

Όλα τα ερωτήματα, ακόμα και η διατύπωση του τίτλου υπόκεινται σε αναθεώρηση. Το blog αυτό θα προσπαθήσουμε να το εντάξουμε στη δουλειά μας.

10 σχόλια:

  1. Εδώ κάνουμε τα σχόλιά μας για την πορεία της δουλειάς μας.
    Επίσης απαντήσεις σε ερωτήματα, νέες διατυπώσεις ερωτημάτων και ότι άλλο ωραίο και ευχάριστο, στα πλαίσια μιας χαλαρής αλλά και δημιουργικής δουλειάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    Σχ. Έτος: 2011-2012 ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΓΕΛ ΜΟΛΑΩΝ
    Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:
    Αιολική ενέργεια και ανεμογεννήτριες. Επιδράσεις στο περιβάλλον και στην οικονομική ζωή του τόπου.
    ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
    ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (ΠΕ) ΔΙΑΤΙΘΕΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
    ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ) ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ (ΦΟΡΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ)
    Σταθάκης Γεώργιος 0401 2 ΟΧΙ
    Τούντας Δημήτριος 02
    1 ΟΧΙ


    ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
    A. ΣΚΟΠΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:
    -Η διερεύνηση της έννοιας της ενέργειας και των μετατροπών αυτής. Εξειδίκευση στην αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας διαχρονικά μέχρι την εποχή των ανεμογεννητριών.
    Ερωτήματα :
    -Πως αξιοποιήθηκε η δύναμη του ανέμου από τους ανθρώπους.
    -Πλεονεκτήματα νέων μεθόδων
    -Αρχή λειτουργίας ανεμογεννητριών.
    -Αισθητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις διαχρονικά.


    Β. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ (κριτήρια επιλογής θέματος, συσχέτιση με διδασκόμενα μαθήματα, αναμενόμενα μαθησιακά οφέλη κ.λ.π., ενδεικτικά μέχρι 300 λέξεις).
    Το θέμα σχετίζεται με την ενέργεια και τις μετατροπές της αντικείμενο των φυσικών επιστημών και όχι μόνο. Οικονομικές , αισθητικές , περιβαλλοντικές επιπτώσεις και αναφορές στις αντιδράσεις πάντα από άγνοια ή φόβο σε κάθε νέα τεχνολογική εξέλιξη. Τοπικό ενδιαφέρον.

    Γ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΕΘΟΔΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΕΙ (μέχρι 200 λέξεις)

    Μελέτη βιβλιογραφίας ,Ιnternet, συζήτηση σε επιμέρους ερωτήματα.
    Επίσκεψη σε χώρους ανεμογεννητριών - ανεμόμυλων.
    Απευθυνόμαστε σε ειδικούς.

    Δ. ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (μέχρι 200 λέξεις)

    Ευαισθητοποίηση στον αγώνα του ανθρώπου να δαμάσει τη φύση και να τη χρησιμοποιήσει για όφελός του. Παρακολούθηση της εξέλιξης του ανθρώπινου πνεύματος και της επιστήμης.
    Περιβαλλοντική – αισθητική ευαισθητοποίηση.

    Ε. ΠΟΡΟΙ – ΥΛΙΚΑ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

    Χρησιμοποίηση Ιnternet- εργαστηρίου φυσικής.

    Στ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
    Σχολικά βιβλία- Ιnternet

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο Αίολος, στην ελληνική μυθολογία, ήταν ο θεός των ανέμων.

    -Ο Αίολος κρατούσε τους ανέμους μέσα στον ασκό του και τους άφηνε μετά από εντολή του Δία, ήταν γιος του Ποσειδώνα και της Άρνης ή κατά άλλους του Ιπποτάδη και ζούσε σε ένα νησί την Αιολία, με χάλκινα τείχη. Το νησί αυτό πιστευόταν ότι ήταν η Στρογγύλη, το σημερινό Στρόμπολι , εξ' ου κι η ονομασία Αιολίδες Νήσοι για τα σύμπλεγμα που ανήκει το Στρόμπολι.

    -Ο Όμηρος μας λέει ότι ζούσε στο νησί μαζί με την γυναίκα του Ηώ , ενώ είχε έξι γιους και έξι κόρες. Όταν ο Οδυσσέας του ζήτησε μετά από καιρό την βοήθεια του να φύγει αυτός έκλεισε όλους τους ανέμους σε ένα ασκί και άφησε μόνο τον Ζέφυρο να φυσήξει και να τον βοηθήσει . Με την βοήθεια του Ζέφυρου ο Οδυσσέας και οι σύντροφοι του έφτασαν πολύ κοντά στην Ιθάκη, αλλά όταν ο Οδυσσέας αποκοιμήθηκε οι σύντροφοι του άνοιξαν το ασκί, νομίζοντας ότι έχει χρυσάφι, και άφησαν ελεύθερους όλους τους ανέμους. Ξέσπασε θύελλα η οποία έστειλε τον Οδυσσέα πίσω στο νησί του Αιόλου, ο οποίος όμως δεν δέχτηκε να τον ξανά βοήθησει τιμωρόντας τον για την ασέβεια των συντρόφων του .

    -Στους Αέρηδες, το μνημείο που βρίσκεται στην Πλάκα , απεικονίζεται ο Αίολος μαζί με τους βοηθούς του , ανέμους, Βορρέα, Καικία, Απηλιώτη, Εύρο, Νότο, Λιψ, Ζέφυρο, Σκίρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αύριο έχουμε συνάντηση.Αν κάποιος θέλει ας "ανεβάσει" σημειώσεις , απορίες ή προτάσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η αιολίκη ενέργεια ανήκει στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και χρησιμοποιείται από τον άνθρωπο εδώ και εκατοντάδες χρόνια.

    Αρχικά, χρησιμοποιήθηκε στα ιστιοφόρα που ήταν τα πρώτα ματαφορικά μέσα που δεν απετούσαν μυική δύναμη. Το επόμενο στάδιο εκμετάλευσης ήταν οι ανεμόμυλοι. οι αγρότες τους χρησιμοποιούσαν για ν'αλέσουν το σιτάρι τους και για ν'αποστραγγίξουν ή ν'αρδεύσουν τις καλλιέργειές τους. Επιπλέον, μικρές αντλίες χρησιμοποιούσαν τη δύναμη του ανέμου για ν'ανεβάσουν νερό από τα πηγάδια.

    Όμωσ, με την ανάπτυξη νέων πηγών ενέργειας οι άνθρωποι σταμάτησαν να χρησιμοποιούν την αιολική.

    Αλλά, σήμερα, με την ενεργειακή κρίση οι μηχανικοί χρησιμοποιώντας νέες τεχνικές και υλικά αξιοποιούν και πάλι την ενέργεια των ανέμων μα τις ανεμογεννήτριες οι οποίες μετατρέπουν την αιολική ενέργεια σε ηλεκτρική. Επίσης, οι άνθρωποι σήμερα χρησιμοποιούν την ενέργεια του ανέμου και σε πολλά αθλήματα όπως η ιστιοπλοια, το wind serfing και το kite serfing.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Γεια σας έγινα και εγώ μέλος σε αυτή την ενδιαφέρουσα ιστοσελίδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή